رد کردن لینک ها

بانک های مرکزی

FOMC بیش از 85 درصد کل معاملات ارزی با دلار آمریکا انجام می شود. شکی نیست که دلار آمریکا پر فروش ترین ارز در جهان است. فدرال رزرو با نفوذترین بانک مرکزی در جهان شناخته می شود و تغییرات نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده تأثیر قابل توجهی بر سایر ارزهای جهان دارد. فدرال رزرو دارای یک بخش است، یعنی کمیته بازار آزاد فدرال(FOMC) که وظیفه تصمیم گیری در مورد نرخ بهره را بر عهده دارد.
FOMC سالانه هشت بار جلسه می گذارد و همانطور که می توانید تصور کنید، تصمیمات گرفته شده توسط FOMC به دقت توسط سرمایه گذاران و بازرگانان داخلی و خارجی آمریکا بررسی می شود.
BOE از نظر بسیاری، بانک انگلیس یکی از توانمندترین بانک های مرکزی است. هدف اصلی BOE حفظ ثبات پولی و مالی است. هدف BOE حفظ تورم در هدف 2٪ در سال است.
بانک مرکزی انگلیس کمیته ای به نام کمیته سیاست های پولی دارد که مسئولیت تنظیم سیاست های پولی را بر عهده دارد. کمیته سیاست های پولی از 9 عضو کل تشکیل شده است.
ECB علامت بانک مرکزی اروپا(ECB) یورو است. بانک مرکزی اروپا پس از ایجاد EURO در سال 1998 تشکیل شد.
نقش بانک مرکزی اروپا تصمیم گیری در مورد سیاست های پولی و ایجاد ثبات قیمت است. کمیته ای که مسئول اصلی این امر است به عنوان شورای حاکم شناخته می شود.
شورای حاکم از 6 عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا تشکیل شده است و شامل تمام روسای بانکهای مرکزی ملی کشورهایی است که اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند.
بانک مرکزی اروپا چندین بار در ماه تشکیل جلسه می دهد، اما فقط در 11 بار از این زمان ها، سیاست پولی را در صورت لزوم تغییر می دهد.
RBNZ تصمیمات سیاست پولی بانک رزرو نیوزلند در اختیار رئیس کل بانک مرکزی است. برخلاف سایر بانکهای مرکزی که در مورد آنها بحث کردیم، RBNZ کمیته رسمی سیاست پولی ندارد. در عوض، فرماندار قدرت انحصاری تصمیمات سیاست پولی را دارد.
هدف RBNZ تورم 1.5٪ در سال است. یکی از معیارهای اصلی تورم، شاخص قیمت مصرف کننده است و بنابراین این یک شاخص اقتصادی است که هم بازرگانان اصلی و هم معامله گران فنی باید آن را زیر نظر بگیرند.
SNB بانک سوئیس دارای یک کمیته پولی نسبتاً کوچک بوده که متشکل از 3 فرد اصلی است. SNB تا آنجا که تصمیمات مربوط به نرخ بهره گرفته می شود محافظه کارانه عمل می کند. کمیته پول بانک ملی سوئیس هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد.
BOJ کمیته سیاست های پولی بانک ژاپن از فرماندار BOJ، دو معاون فرماندار و 6 عضو دیگر تشکیل شده است. از آنجا که اقتصاد ژاپن وابستگی زیادی به صادرات دارد، یکی از مهمترین نگرانیهای کمیته BOJ اطمینان از ین نسبتاً ضعیف است (ارزش پایین ین).
BOJ برای اطمینان از این هدف در بازار آزاد کاملاً فعال است. بانک ژاپن به طور معمول یک یا دو بار در ماه تشکیل جلسه می دهد.
BOC کمیته پولی بانک کانادا مسئول تصمیمات نرخ، به عنوان شورای حاکم شناخته می شود. متشکل از رئیس بانک کانادا ، یک معاون ارشد و چهار معاون است. BOC هدف تورم را بین یک تا 3 درصد در سال تعیین کرده است و تاکنون در تحقق این هدف طی 15 سال گذشته موفق بوده است.
RBA بانک مرکزی معروف به RBA دارای کمیته سیاست های پولی متشکل از فرماندار RBA، معاون فرماندار، دبیر خزانه داری و شش عضو دیگر است که توسط دولت استرالیا منصوب شده اند.
RBA نرخ تورم سالیانه بین 2 تا 3 درصد را دارد.
این کمیته یازده بار در سال برای بحث و تصمیم گیری در مورد سیاست های پولی جلسه می گذارد.
بازگشت به بالای صفحه